سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
طباطبایی

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر این که ائمه جماعات به امر هدایت مردم حساس باشند، تصریح کرد: امام جماعت باید محور وحدت در مسجد باشد و با پایگاه بسیج، ستاد امر به معروف و کانون های فرهنگی رابطه عمیق داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در جلسه تکریم و معارفه مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان اظهار کرد: نماز جماعت و احیای مساجد خیلی بالاتر از اقامه نماز جمعه است، بنابراین مدیریت مرکز امور مساجد وظایف بسیار بالاتری از رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه دارد، چرا که نماز جماعت در سه وعده و به صورت روزانه و در هزارها مسجد در سطح کشور برگزار می شود ولی نماز جمعه هفته ای یکبار و با افراد محدود برپا می شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان  تصریح کرد: به واقع مسجد سنگری برای اسلام است و محراب به عنوان محل حرب و جنگ با شیاطین جن وانس است. یک امام جماعت چنانچه بخواهد فعالیت کند، می تواند کارهای فاخری انجام دهد .

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه ائمه جماعات به امر هدایت مردم حساس باشند، عنوان کرد: براساس سوره توبه آیه ۱۸ تعمیر مسجد که در آیات قرآن آمده است به معنی کارعمرانی مسجد نیست، بلکه به معنی آبادانی و رونق مسجد با جذب افراد است که جز از یک امام جماعت این مسئولیت سنگین برنمی آید.

وی ابراز کرد: امام جماعت مسجد، نسبت به جذب جوانان و ورود افراد به مساجد وظیفه و مسئولیت دارد.

امام جمعه اصفهان اذعان کرد: اگر مساجد ما در سطح کشور آنگونه که باید، فعال باشند؛ اصلا مشکل اقتصادی و اجتماعی نخواهیم داشت؛ مساجد می توانند پایگاه های فعال دینی و اجتماعی باشند.

وی خاطرنشان کرد: امام جماعت باید محور وحدت در مسجد باشد و با پایگاه بسیج، ستاد امر به معروف و کانون های فرهنگی رابطه عمیق داشته باشند.

امام جمعه اصفهان درپایان از زحمات حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالحیان که به مدت ۲۰ سال عهده رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و ا۴ سال مدیریت اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد را بر عهده داشت، قدر دانی کرد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد صادق ابطحی به عنوان مسئول جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان معارفه شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha